نادر فقيهزاده، متولد 1977 يعني همان 1355 در تهران است. وقتي 9 ساله بود بهدليل ماموريت پدرش در كنسولگري ايران در فرانكفورت و هامبورگ به همراه خانوادهاش راهي كشور آلمان شد. بعد از گرفتن ديپلم به دانشگاه رفت و مدرك فوق ليسانس خود را در رشته طراحي خودرو از دانشگاه فورتزهايم Pforzheim آلمان دريافت كرد. او دوره طراحي صنعتي را در كمپاني مرسدس بنز گذراند و از همانجا همكاري خود را با شركتهاي بزرگي همچون مرسدس بنز و BMW آغاز كرد. در سال 2001 به گروه طراحان BMW پيوست و كريس بنگل معروف، بزرگترين طراح تاريخ BMW كسي بود كه نادر فقيهزاده را مستقيما به تيم طراحي آن شركت برد. نادر در سال 2001 درجه كارشناس ارشد را در طراحي خودرو از آن خود كرد و از آن پس در مسابقات طراحي خودرو در شركت BMW حضور فعال داشت. او امتياز طراحي چندسري از اتومبيلهاي اين كمپاني بزرگ را نيز از آن خود كرده است. طراحي داخلي سري 7 BMW و طراحي بدنه نسل جديد سري 6 همان كمپاني از جمله كارهاي او در اين زمينه است. فقيهزاده اكنون يكي از 20 طراح مشهور BMW به حساب ميآيد و در كنار طراحان بزرگي همچون Adrian von Hooydonk، Karim habib و… كار ميكند.
نادر رابطهاش را با كشور زادگاهش قطع نكرده و تاكنون چندبار به ايران سفر كرده است. در سال 1385 شركت ساپكو از او دعوت كرد تا به ايران بيايد و در كنفرانسي مراحل توليد يك خودرو در شركت BMW را براي حضار توضيح دهد؛ نادر اين دعوت را پذيرفت و اين كنفرانس با استقبال بينظير مسئولان شركت ايرانخودرو، سايپا و عده زيادي از دانشجويان مهندسي و طراحي صنعتي مواجه شد. او معتقد است صنعت خودروسازي ايران بايد بيشتر از دانش روز دنيا استفاده كرده و با جهان در تماس باشد. فقيهزاده باور دارد جوانان ايراني پتانسيل بسيار بالايي در طراحي و هنر داشته و بايد وارد روند اقتصاد شوند. او به طراحان جوان ايراني توصيه ميكند دقت خود را در ديدن پيرامون خود بالا ببرند و در طراحي انعطافپذيري داشته و با زمان پيش بروند.
منبع:
http://www.bmwism.com/bmws_designers.htm
http://www.autoevolution.com/news/exclusive-interview-with-bmw-designer-nader-faghihzadeh-25393.html